Trening na orbitreku

orbitrek

Orbitrek to sprzęt sportowy przeznaczony do ćwiczeń aerobowych. Maszyny te nazywane są także trenażerami eliptycznymi, rowerami eliptycznymi lub cross-trainerami. Dużą zaletą orbitreka jest to, że łączy w sobie najlepsze cechy rowerka stacjonarnego, bieżni elektrycznej i steppera. Trenując na nim wykonuje się ruchy podobne do tych wykonywanych podczas biegów narciarskich.

Zalety orbitreka

W czasie ćwiczeń na cross-trainerze najbardziej pracują nogi wykonując ruch przypominający bieg narciarski. Jest to bardzo bezpieczna forma treningu, praktycznie nie powodująca obciążeń stawów i ścięgien. Bardzo ważne jest to, że, nogi praktycznie nie odrywają się od specjalnych platform.

Kolejną zaletą tego sprzętu jest to, że jest on bardziej efektywny niż klasyczne urządzenia treningowe takie jak rower magnetyczny czy bieżnia elektryczna. Na orbitreku można w tym samym czasie spalić większą ilość kalorii. Z tego powodu jest on wybierany przez osoby pragnące pozbyć się zbędnych kilogramów.

Bardzo ważne jest także to, że podczas treningu na orbitreku nie tylko pracuje dolna część ciała, ale również górna. Ruch ramion wykonywany podczas treningu wzmaga wysiłek fizyczny. Trenować można również bez korzystania z rączek, daje to możliwość wzmocnienia mięśni brzucha oraz stabilizacji pozycji.

Trenażer eliptyczny daje także możliwość ćwiczenia z różną prędkością, dzięki czemu można dostosować intensywność treningu do swoich możliwości. Jest to urządzenie proste i bezpieczne w obsłudze.

Ćwiczenia na cross-trainerze

Orbitrek najlepiej się sprawdza podczas treningu aerobowego. W czasie tych ćwiczeń należy kontrolować tętno, które powinno się utrzymywać w granicach siedemdziesięciu procent wartości maksymalnej. Tego rodzaju trening pozwala spalić skutecznie kalorie oraz poprawić funkcjonowanie układu krwionośnego oraz oddechowego. Trening aerobowy nie może być ani zbyt forsowny ani zbyt spokojny.

Ważne jest także by trwał on każdorazowo przynajmniej trzydzieści minut. Ponieważ dopiero po takim czasie organizm podczas wysiłku zaczyna spalać zmagazynowany w tkankach tłuszcz. Podczas ćwiczeń na orbitreku należy również zachować prawidłową pozycję. Trenując trzeba zachować wyprostowaną sylwetkę i patrzeć przed siebie.

Trening na orbitreku można podzielić na trzy fazy: rozgrzewkę, trening właściwy oraz ćwiczenia odprężające. Wiele osób zapomina o rozgrzewce, która powinna stanowić integralną część treningu. Podczas rozgrzewki przygotowujemy mięśnie do wysiłku. Rozgrzane mięśnie są lepiej ukrwione, bardziej elastyczne i znacznie mniej podatne na urazy.

Rozgrzewka powinna trwać kilka minut. Najlepiej jeśli składa się z kilku ćwiczeń rozciągających. Jako rozgrzewkę można potraktować także krótką przebieżkę z minimalnym obciążeniem.

W czasie ćwiczeń właściwych należy trenować w sposób tradycyjny, pamiętając o ciągłym kontrolowaniu tętna. Trening powinna kończyć pięciominutowa faza odprężająca, w czasie której przez kilka minut ćwiczymy przy minimalnym obciążeniu.

Dużym błędem popełnianym przez osoby początkujące jest trenowanie w sposób zbyt intensywny, które nie tylko nie jest skuteczne, ale grozi również wystąpieniem kontuzji. Skuteczny trening powinien być dobrze zaplanowany i przede wszystkim regularny.

Orbitrek to doskonały sprzęt do kupienia do domu

ćwiczenia na orbitreku

Popularność zdrowego trybu życia ciągle rośnie. Nie dość, że siłownie na całym świecie są oblegane, to jeszcze ludzie kupują sprzęt do ćwiczeń do domów. Jednym z najczęściej wybieranych jest orbitrek. Wbrew pozorom jest to doskonały sprzęt, który na pewno przyda się w każdym domu. W urządzeniu tym połączono rowerek stacjonarny ze stepperem. To co powinno się o nim wiedzieć, to fakt, że angażuje wiele partii mięśni, dzięki czemu trenujemy całe ciało. Orbitrek doskonale sprawdzi się w domu u Pań, które chcą schudnąć. Treningi na nim doskonale spalają tłuszcz.

Co powinniśmy wiedzieć o orbitreku?

Jest to ogólnorozwojowy przyrząd do ćwiczeń, który pozwala na ukształtowanie prawie całego naszego ciała. Dzięki niemu bez żadnego problemu w domowym zaciszu wytrenujemy:

  • mięśnie ramion, pleców, i brzucha
  • dolne partie ud
  • pośladki
  • łydki.

Dodatkowo należy zdać sobie sprawę, że przyrząd ten jest bezpieczny dla naszych stawów. Jak to możliwe? Okazuje się, że ruch eliptyczny, jaki wykonujemy chroni nasze stawy przed różnego rodzaju urazami.

Poza tym trening na tego typu urządzeniu doskonale wpływa na nasz układ krążenia, poprawia wydolność naszego organizmu, poprawia naszą kondycję, spala tłuszcz. Co ciekawe na orbitreku można się również skutecznie odstresować.

Zanim zdecydujemy się na zakup tego urządzenia do naszego domu, warto odwiedzić jedną czy dwie siłownie, gdzie sprawdzimy, czy ćwiczenia na tym urządzeniu nam odpowiadają.

Na co powinno się zwrócić uwagę kupując orbitrek do domu?

Kiedy już podjęliśmy decyzję o zakupie tego typu urządzenia, pomyślmy o tym, na co powinniśmy zwrócić uwagę. Poniżej kilka wskazówek:

  1. System hamowania – orbitreki e względu na rodzaj hamowania możemy podzielić na trzy grupy: te z mechanicznym rodzajem hamowania, magnetycznym rodzajem hamowania i elektromagnetycznym mechanizmem hamowania. Kiedy chcemy kupić orbitrek do domu, wystarczy nam w zupełności magnetyczny rodzaj hamowania.
  2. Koło zamachowe – należy zwrócić na nie uwagę, choćby dlatego, że im koło jest cięższe, tym lżej się jeździ na tym urządzeniu.
  3. Wzrost i i ciężar użytkownika – ktoś pomyślałby, że te dwa parametry są zupełnie nieistotne. Okazuje się, że byłby w ogromnym błędzie. Orbitrek nie może być ani za mały ani za duży dla osoby, która będzie na nim trenowała. Dodatkowo musimy zwrócić uwagę na swoją wagę. Większość tego typu urządzeń wytrzymuje ciężar do 100 kg. Jeżeli ktoś waży więcej, musi poszukać takiego orbitreka, który udźwignie osoby o większej masie.
  4. Głośność – dobrej jakości orbitrek powinien chodzić bardzo cicho. Jeżeli chcemy kupić urządzenie, które jest tanie i chodzi bardzo głośno – szkoda pieniędzy. Nie wytrzyma ono zbyt długo, co za tym idzie – wyrzucimy pieniądze w błoto.
  5. Pomiar tętna i programy – Jest to bardzo ważna funkcja. Pozwoli nam do dostosowania ćwiczeń do naszej kondycji, dzięki czemu unikniemy niepotrzebnych zakwasów. Tętno jest bardzo ważne. Czujniki jego pomiaru powinny być umieszczone zaraz przy komputerze. Dodatkowo nowsze urządzenia wyposażone zostały w licznik spalania kalorii.